Weekly update 9: Mel’s fitter body challenge

Het wordt al bijna voorspelbaar, maar dit is weer een frustratie-blog. Ik ben er nu achter dat ik deze blogs niet alleen schrijf om als ‘stok achter de deur’ te gebruiken, maar ook omdat ik wil delen hoe 9 van de 10 lijnpogingen gaan. Vooral in mijn hoofd.

Het is misgegaan op woensdagavond. Ik had de spaarkaart van Emté vol, wat betekent dat ik een gratis boodschappenpakket ter waarde  van €50,- mocht gaan ophalen. En daar zaten natuurlijk geen biologische, koolhydraatarme producten in… Naast wasmiddel, colour catcher en andere non-food producten, zat er ook vooral verschillende soorten chips en snoep in. En dáár gaan we dan weer… Waarom ben ik niet sterk genoeg om dat gewoon weg te gooien/geven, of simpelweg in de kast te laten liggen zonder ernaar te snakken?!

Daarnaast heb ik veel moeite met mijn ontbijt. Een tijdje houd ik het vol een gebakken ei met kaas te eten, maar nu begint het me de strot uit te hangen. Ik krijg niet meer dan een half ei op ’s ochtends en heb natuurlijk om krap tien uur alweer een rammelende maag. Ik moet zeggen dat ik me op mijn werk erg goed kan inhouden. Vrijdag werd er gesnackt van de cafetaria en ik heb me toch braaf aan mijn bak sla gehouden. Het zijn echt de momenten thuis waar het helemaal misgaat.

Voor beide misstappen heb ik nu (denk ik) een oplossing.
Probleem 1: Ik heb de keukenkastjes weer helemaal uitgemest en er is geen snoep/koek/chips meer te vinden, behalve dat wat manlief elke dag meeneemt naar zijn werk.
Probleem 2: Ik heb wat recepten opgezocht voor een koolhydraatarm ontbijt en kwam op een amandelmeelpannenkoekje. Ideaal, ik maak de avond ervoor vast het beslag, dan hoef ik het in de ochtend alleen nog maar te bakken.

Ik merk wel aan mijn kleding dat er iets gebeurt met mijn lijf, maar ik vrees de weegschaal… Helemaal na het toffe resultaat van vorige week.

Oh ja! En de mensen die goed advies hebben zijn van harte welkom! Maar als je het woordje ‘gewoon’ gebruikt, ga ik gillen! “Oh, maar dan ga je toch ‘gewoon’ even meer bewegen. Of ‘gewoon’ aan de maaltijdshakes. Of ‘gewoon’ minder eten.” Hoewel ik blij ben voor diegene dat het bij hen heel ‘gewoon’ is, dat is het bij mij dus niet…

Tussenstand: -/- 3,3 kg

The fight continues…

3 gedachten over “Weekly update 9: Mel’s fitter body challenge

  1. Lieve Mel,
    Ik wil je wel van alles schrijven, maar je hebt je eigen plan en idee hoe jij het wilt aanpakken.
    En je hebt helemaal gelijk, dat wat voor de één werkt, werkt voor de ander niet.
    Op dit moment ben ik van fruit en groente sap aan het maken. Ik heb een slowjuicer gekocht.
    Ik maak savonds na het eten een liter sap voor mij en B. Voor mijzelf nog een beker extra, zodat ik deze smorgens als ontbijt kan gebruiken. Ik heb smorgens echt geen zin in bakken/koken. Ik wil zo lang mogelijk in bed liggen;-).
    Voor mij werkt dit nu. Overdag drink ik het sap. Om 10.00 met mijn groep eet ik fruit en om 15.00 uur nog een relatief gezonde snack (zakje noten).
    Tot op heden maak ik gemiddeld 4x per week sap en val daar langzaam mee af.
    Ik wil voor onze tiener dochter geen crash dieet meer, met het gezin ‘normaal’ eten en in het weekend ook een beetje mee kunnen doen.
    Tja en ook hier gaat het up en down, maar het meest fijne vind ik dat ik niets MOET.
    Ik bepaal zelf wat ik eet, hoeveel ik eet enz.
    Ach en zoals altijd…… voor nu werkt dit en hopelijk ga ik dit wel lange tijd volhouden.
    De eeuwige strijd met vooral MIJZELF!!
    xx

    Geliked door 1 persoon

  2. Je moet het vooral doen om hoe je het zelf wil, waar je zelf achterstaat!
    Anders lukt het niet… bij mij gaat het om de frequentie van eten, ik vergeet tussendoortjes en lunch te laat etc, etc. Als ik dat strak hou gaat het beter en val ik weer af!

    Zaken als “gewoon” meer bewegen en zo, ja leuk weet ik… maar het moet ook kunnen 😉

    Like

  3. Je moet vooral niet zo streng zijn voor jezelf. Proberen wat vaker op een dag te eten ipv 3 x naar 6 tor 8 kleine porties gaan zodat je de hele dag door verzadigd bent en energie houdt.. Op die manier grijp je ook niet zo snel naar een snack. En ach, af en toe zondigen mag heus wel hoor!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie