Kick-off: Mel’s fitter body challenge

Ga ik dit doen, of niet? Oké, daar gaatie: ik ben mijn lijf, zoals het nu is, zat. En ik wil mijn blog als stok achter de deur en als motivator gebruiken.

Mijn doel: in de spiegel kunnen kijken en trots op mezelf kunnen zijn. Weer zelfverzekerd durven zijn. En vooral: mezelf weer fit voelen. En tja, daar hoort inderdaad een slanker en fitter uitziend lijf bij. Want als manlief nu zegt dat hij vindt dat ik er goed uit zie, geloof ik er geen snars van.

Hoe? Allereerst wil ik weer bewuster van mijn lichaam worden. Twee tot drie keer per week een uur zwemmen (banen trekken). Daarnaast heb ik online een 20 minuten lang ‘bodybalance’-instructie filmpje gevonden. Die ga ik doen op de dagen dat ik niet ga zwemmen.

Nee, geen radicale beweegplannen. Het liefst ga ik bootcampen en hardlopen om mijn doel zo snel mogelijk te behalen, maar door de vaak extreme reactie van mijn fibromyalgie op dit soort activiteiten kies ik ervoor dit niet te doen.

Daarnaast wil ik graag gezonder en wat meer biologisch eten. Ik ga weer de smoothies maken waar ik me altijd zo goed op voelde (spinazie, broccoli, diepvriesfruit, banaan, verse sinaasappelsap en water), waarom ik daar ooit mee gestopt ben is de grote vraag. Verder is vooral de chips in de avond mijn zwakte, dus die moet écht de deur uit. (Mocht je dus op de borrel willen komen, toch maar eerst even melden, zodat ik wat in huis kan halen..;-))

En ja, ik ga wegen. Ik ben er nog niet klaar voor mijn gewicht hier te delen, maar ik ben wel van plan mijn voortgang in een grafiek te laten zien in mijn blog. Mijn uiteindelijke doel is 30kg minder. En tegen de tijd dat ik me minder schaam voor wat ik nu weeg (hoe heb ik het in vrédesnaam zo ver laten komen??!), zal ik ook de keiharde getallen laten zien.

En ja, jullie kunnen ook nog iets voor me doen. Tips voor gezonde (en vooral ook snelle) maaltijden zijn altijd welkom, ik ben vaak maaltijd-inspiratieloos namelijk. En wil je graag de uitdaging met me aangaan? Laat het me weten. Ik zal een dagboekje bijhouden en deze regelmatig met jullie delen en jij kunt dan hetzelfde doen!

3 gedachten over “Kick-off: Mel’s fitter body challenge

Plaats een reactie