Weekly update 6: Mel’s fitter body challenge

Op 22 november publiceerde ik de kick-off van mijn ‘fitter body challenge’. Lees hier het betreffende artikel.

Oh my… Dit was me het weekje wel. Volgens mij was deze nog erger dan de week van Kerst! En dat wil wat zeggen.

Ik heb deze week ook niet per dag bijgehouden wat ik gegeten heb (te veel) en hoeveel ik heb bewogen (te weinig) en wat ik ben afgevallen (niet).

Wel beginnen mijn hersenspinsels weer te rommelen… Want wat lijkt dat eten van mij toch op een enorme verslaving. Zit het in onze genen dat ‘ongezond’ eten vaak lekkerder is? Zouden de oermensen in het jaar 2.000 voor Christus chips en patat lekker hebben gevonden als ze het hadden gekend? En chocolade? Of is het meer een gewoonte? Aangewend gedrag? Het meest gestoorde vind ik nog wel dat,  hoe meer ik ongezond eet, hoe meer pijn ik heb door de fibromyalgie. En tóch doorvreten. Hoe maf is dat eigenlijk? Je voelt je beter door het te laten, maar toch laat je het niet. Wat zit het lichaam (en de geest) raar in elkaar.

Ik kan nu wel de knop omzetten om gezond te gaan eten, maar de knop vinden om al het ongezonde voedsel ineens niet meer lekker te vinden, lukt nog niet.

In ieder geval; de smoothie spinazie-cranberries-banaan-sinaasappelen staat weer in de koelkast. De eerste zwemafspraak is alweer gemaakt en ik heb er weer zin in!

Wie gaat er ook vanaf morgen aan de bak met zijn/haar voornemens?

 

3 gedachten over “Weekly update 6: Mel’s fitter body challenge

  1. Helemaal herkenbaar Mel!!!
    Morgen ga ik ook weer aan de bak. Heb zojuist de weegschaal naast het bed gezet, zodat ik het niet vergeet. Op dit moment ben ik al dat eten zat, maar ik weet dat ik na een paar ‘balansdagen’ zo weer kan gaan snaaien.

    Succes deze week en misschien tot in het zwembad!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie